Постинг
08.06.2009 15:53 -
ТЕСТ - ЕТИКЕЦИЯ НА ТЕЛЕФОННИТЕ РАЗГОВОРИ НА БРОКЕРА
Отговорете с "да " или " не ". Време за провеждане -5-10минути.
ТЕСТ - ЕТИКЕЦИЯ НА ТЕЛЕФОННИТЕ РАЗГОВОРИ НА БРОКЕРА
1.Сигурен ли сте в това , че обикновено вдигате слушалката веднага след първото ( или второто позвъняване ) ?
2.Винаги ли казвате името си , фирмата или отдела , в който работите ?
3.Поздравявате ли събеседника си в отговор на поздрава му?
4.Стараете ли се да отговорите отчетливо , разбрано , нормално силно и не твърде бързо ?
5.Изразява ли тонът на гласа ви спокойно дружелюбие , заинтересуваност или нещо друго ?
6.Удобно ли държите слушалката ?
7.При водене на разговор имате ли под ръка лист и химикалка ?
8.Вие не пушите , не дъвчете и не пийте по време на разговора ?
9.Когато говорите по телефона не вършите нищо друго ?
10.Правите ли нещо , за да избегнете шум или други странични пречки по време на телефонния разговор ?
11.Добре ли умеете да слушате събеседник , за да можете не само да разберете смисъла на думите му , но и да уловите скрития им подтекст и всички интонации в гласа ?
12.3апазвате ли самообладание и мислите ли си при разговор по неприятна за вас тема ?
13.Готвите ли се предварително за важни телефонни разговори , обмисляйки възможни въпроси , отговори и емоционални реакции - ваши и на събеседника ?
14.Подготвяте ли си цялата необходима информация за разговор , за да не бъдете голословен ?
15.Обмисляте ли най - доброто време за телефонното позвъняване ?
16.Следите ли за правилността на речта ви , произнасяте ли трудните думи на срички ?
17.Стараете ли се да бъдете пределно кратък и точен в изказването на своите мисли ?
18.Държите ли да бъдете правилно разбран - задавате уточняващи въпроси , повтаряте ключовите думи и главните мисли , молите събеседника да зададе въпроси или да формулира резултатите от разговора ?
19.Умеете ли тактично да прекъснете разговор , който е станал прекалено дълъг ?
20.Умеете ли спокойно и вежливо да откажете на натрапчив продавач ?
РЕЗУЛТАТИ
Ако сте приключили с въпросите прегледайте в процентно съотношение отговорите " да " и тези, на които сте отговорили с " не".
Създателите на теста смятат , че колкото повече отговори "да " имате , толкова е по - висока вашата етикеция да водите делови разговор.
В случай , че имате повече от 10 отговора " не " вие не владеете това изкуство и трябва да обърнете внимание на квалификацията си в тази област.
Провеждането на телефонни разговори изисква също психологични знания и опит , тъй като тогава става първото запознанство , постъпват първите сведения за партньора или клиента, формира се първото устойчиво впечатление за него и се взема първото и най - важно решение става или не става.
ТЕСТ - ЕТИКЕЦИЯ НА ТЕЛЕФОННИТЕ РАЗГОВОРИ НА БРОКЕРА
1.Сигурен ли сте в това , че обикновено вдигате слушалката веднага след първото ( или второто позвъняване ) ?
2.Винаги ли казвате името си , фирмата или отдела , в който работите ?
3.Поздравявате ли събеседника си в отговор на поздрава му?
4.Стараете ли се да отговорите отчетливо , разбрано , нормално силно и не твърде бързо ?
5.Изразява ли тонът на гласа ви спокойно дружелюбие , заинтересуваност или нещо друго ?
6.Удобно ли държите слушалката ?
7.При водене на разговор имате ли под ръка лист и химикалка ?
8.Вие не пушите , не дъвчете и не пийте по време на разговора ?
9.Когато говорите по телефона не вършите нищо друго ?
10.Правите ли нещо , за да избегнете шум или други странични пречки по време на телефонния разговор ?
11.Добре ли умеете да слушате събеседник , за да можете не само да разберете смисъла на думите му , но и да уловите скрития им подтекст и всички интонации в гласа ?
12.3апазвате ли самообладание и мислите ли си при разговор по неприятна за вас тема ?
13.Готвите ли се предварително за важни телефонни разговори , обмисляйки възможни въпроси , отговори и емоционални реакции - ваши и на събеседника ?
14.Подготвяте ли си цялата необходима информация за разговор , за да не бъдете голословен ?
15.Обмисляте ли най - доброто време за телефонното позвъняване ?
16.Следите ли за правилността на речта ви , произнасяте ли трудните думи на срички ?
17.Стараете ли се да бъдете пределно кратък и точен в изказването на своите мисли ?
18.Държите ли да бъдете правилно разбран - задавате уточняващи въпроси , повтаряте ключовите думи и главните мисли , молите събеседника да зададе въпроси или да формулира резултатите от разговора ?
19.Умеете ли тактично да прекъснете разговор , който е станал прекалено дълъг ?
20.Умеете ли спокойно и вежливо да откажете на натрапчив продавач ?
РЕЗУЛТАТИ
Ако сте приключили с въпросите прегледайте в процентно съотношение отговорите " да " и тези, на които сте отговорили с " не".
Създателите на теста смятат , че колкото повече отговори "да " имате , толкова е по - висока вашата етикеция да водите делови разговор.
В случай , че имате повече от 10 отговора " не " вие не владеете това изкуство и трябва да обърнете внимание на квалификацията си в тази област.
Провеждането на телефонни разговори изисква също психологични знания и опит , тъй като тогава става първото запознанство , постъпват първите сведения за партньора или клиента, формира се първото устойчиво впечатление за него и се взема първото и най - важно решение става или не става.
Тайната на добрата реч
Програма - тренинг за ученици на тема „Т...
1300# РЪКОВОДСТВО ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЕМОЦИ...
Програма - тренинг за ученици на тема „Т...
1300# РЪКОВОДСТВО ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЕМОЦИ...
Няма коментари
Търсене